Corporate branding is het inzetten van je bedrijfsnaam als merk in al je communicatie naar stakeholders. Het staat tegenover product branding, waarbij je enkel producten promoot bij consumenten.
Of te wel: It’s about meaning something to someone.
Waarom kopen we koffie bij Starbucks terwijl dezelfde koffie ergens anders goedkoper is? Waarom wil iedereen, die ooit een product van de hand van wijlen Steve Jobs heeft gekocht, ook de andere producten hebben? Waarom vinden we Coca Cola een beter merk terwijl uit een smaaktest naar voren komt dat we Pepsi lekkerder vinden? En waarom drukken we de stempel ‘goedkoop’ op IKEA terwijl de kassabedragen torenhoog oplopen? Dit alles heeft te maken met branding en strategie.
Welke rol speelt Marie Aubain bij het traject corporate branding?
Subjectieve, emotionele factoren geven vaak de doorslag bij een aankoopbeslissing. Als de beslisser twee of drie evenwaardige keuzes overhoudt, dan spreekt het gevoel. Het imago van de onderneming geeft dan de doorslag. De (B2B) consument heeft dan ook op gezette tijden een herbevestiging van haar keuze voor het merk nodig en een evenement is een middel bij uitstek dat zich hiervoor leent. Zeker als het evenement breed multimediaal wordt gecommuniceerd. Marie Aubain is door haar 'brede' structuur bij uitstek een partij die een rol van betekenis kan spelen.
Bel ons voor een enerverende afspraak op 020-6693819