Een goed concept
Een creatief evenementenbureau, een goed concept
Met een concept kun je je onderscheiden van anderen. Een goed concept onderscheidt zich door de extra belevingswaarde die het heeft voor de consument. Maar..... aan welke eisen moet een goed concept eigenlijk voldoen?
Laat alle elementen als puzzelstukjes in elkaar passen. Zorg ervoor dat alles klopt: de plek, de mensen, de toon en de vormgeving. "Een goed gemaakt concept heeft DNA". De som der delen laten spreken. Bouw verder op wat er al is. Een concept kan er op papier prachtig uitzien. Als het te bedacht is, gaat het echter niet werken. Sluit aan op een bestaande behoefte? Zit er iemand op het concept te wachten? Levert het concept een oplossing voor een echt probleem? Of speelt het in op een trend? Een goed concept heeft een ziel en sluit direct aan op wat al op natuurlijke wijze aanwezig is. Zorg daarnaast ook voor een aantrekkelijke naam voor je concept, die de lading dekt. Een concept dat ook lekker bekt, heeft veel meer overtuigingskracht.
Breng de verbeelding aan de macht. Een beeld brengt krachtig een concept voor het voetlicht. Een goed idee en of beeld is sterk genoeg van zichzelf en heeft geen glitter en glamour meer nodig. Als het concept klopt, valt er ook een goed verhaal over te vertellen.
Het is wellicht verleidelijk om een succesrecept van anderen te kopiëren, maar als dit uitkomt is de imagoschade vele maten groter groter. Ons advies? Nodig maximaal 3 bureaus uit en laat hen strijden voor de opdracht.
Marie Aubain is als creatief evenementenbureau er klaar voor en pakt graag de handschoen op.
Meer weten? 020-6693819
Een greep uit onze projecten
Een greep uit onze locaties