Oostpoort is voor Amsterdam een uniek woon- &winkel concept, wat gezien haar (financiele)omvang de nodige publiciteit behoeft en verdient. Voor Amsterdam is het project van groot belang omdat het project de van oudher volksbuurt upgrade. Het het startschot van Oostpoort wil de gemeente Amsterdam het beleid van de afgelopen jaren toe heeft geleid.
Het doel is het:
1 feestelijk openen en op de kaart zetten van het winkelcentrum (en woongebied) Oostpoort
2 vergroten naamsbekendheid in regio (groot) Amsterdam
3 positieve image van het woon- en winkelgebied versterken/creëren
4 geïnteresseerden en klanten aantrekken voor OCP/organisaties in Oostpoort
5 vergroten van de toeloop naar het centrum van het nieuwe woon- en winkelgebied
Voor wie organiseren we de opening?
1 De winkeliers (zij openen die dag officieel hun winkels) en bestaande horeca & buren (ook voor bewoners die
overlast hebben gehad, o.a. Polderweg, Tuinwijk, Linnaeusstraat, Linnaeuskade etc.)
2 De toekomstige bewoners van Oostpoort (kopers en potentiële kopers/huurders)
3 Buurtgenoten (Amsterdam-Oost/Watergraafsmeer) / (toekomstige) klanten winkels Oostpoort. Dit is een
gemengde doelgroep (verschillende nationaliteiten), van jong tot oud
4 De pers
5 OCP en directe relaties (winkeliersvereniging, betrokkenen bij de ontwikkeling, verkoop, verhuur en bouw)
Waarom Marie Aubain
Omdat Marie Aubain een plan maakte waarin alle onderdelen op een adequate, originele en ludieke wijze aan bod kwamen, binnen een strak opgesteld budget. De pitch werd dan ook unaniem aan Marie Aubain gegund.
Adviseur Communicatie Annet van Tulder:"Het team van Marie Aubain heeft haar voorstel in actie overtroffen. Tot in de kleinste details klopte het programma. Er werd op een plezierige, losse, maar zeer professionele wijze gecommuniceerd in de voorafgaande maanden, wat samenwerken leuk maakte. We danken Jan Hendrix in het bijzonder voor zijn niet aflatende energie, oog voor detail en vakkunde."