Heropening Utrechtsestr | Publieksevenement
Opdracht
Na bijna anderhalf jaar de bouwperikelen te hebben moeten trotseren, zijn bewoners en winkeliers echt toe aan een sprankelende en feestelijke heropening van de Utrechtsestraat, alias de "milieustraat".
Een feest waarbij de ondernemers, eindelijk verlost van de overlast, laten zien waarvoor ze staan en hernieuwd kennismaken met hun bestaande en wellicht toekomstige klanten.
Waarom Marie Aubain
In opdracht van de gemeente Amsterdam en in samenwerking met reclamebureau Design werd een concept gepresenteerd wat binnen het gestelde budget het best tot zijn recht kwam. Het programmaaanbod was afgestemd op de buurt, de invulling origineel en van jong tot oud toegankelijk.
Door eerdere ervaringen konden draaiboeken zo worden aangepast dat in alle opzichten de veiligheid optimaal was en, niet onbelangrijk, aantallen, reacties en ervaringen gemeten konden werden.
Resultaat
Een bezoekersaantal dat ver boven target ging. Blije ondernemers, bewoners en bezoekers. Van 10:00 uur in de ochtend tot 21:00 uur 's avonds bezichten 13.750 bezoekers de straat. Een absoluut record.
Elke brug een specifieke thema's met doedingen, kinderdingen en eet en drink dingen. Het weer was prachtig, met de historische paardentram werd de eerste tram na jaren weer verwelkomt, het koor en de straat acrobaten vermaakten het breed toegestroomde publiek en de gemeleerde optredens konden op lang en gemeend applaus rekenen.
Referentie
André Sprangers, voorzitter van de ondernemersvereniging Utrechtsestraat: "De inzet en kunde van alle deelnemende partijen hebben bijgedragen tot het succes van deze, zeer geslaagde openingsdag "
Een greep uit onze locaties